Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uninav.edu.mx/xmlui/handle/123456789/985
Title: Retos y oportunidades para la transformación educativa del CESNAV, ante la COVID-19
Other Titles: Challenges and opportunities to CESNAV’s educational transformation in light of COVID-19
Authors: Lezama Barahona, Luis Enrique
Aguilar Morales, Ángela
Eslava Rojas, Yara Melania
Keywords: educación naval
modelo educativo
educación a distancia
ambientes virtuales de aprendizaje
modalidad híbrida
modalidad escolarizada
TIC
naval education
educational model
e-learning
virtual learning environment
hybrid modality
school modality
ICT
Issue Date: 2020
Publisher: Revista del Centro de Estudios Superiores Navales
Series/Report no.: Volumen 41
Abstract: Con base en esta nueva realidad educativa y ante cualquier emergencia que impida la asistencia física a las aulas, el CESNAV concibe el surgimiento de la Modalidad Escolarizada Híbrida (MEH), para conservar la dedicación al estudio de tiempo completo por parte de los discentes, pero ahora, a partir de una convergencia de las modalidades presencial y a distancia, aprovechando las ventajas que cada una ofrece, al proceso de enseñanza y aprendizaje. El escenario de la «nueva normalidad», obliga al planteamiento de retos y oportunidades que impulsen el desarrollo de la MEH, a fin de continuar y mantener la calidad en la formación a nivel posgrado del personal naval, aprovechando por supuesto, la experiencia e infraestructura que ha construido con su educación a distancia.
Based on this new educational reality and facing any type of emergency that prevents the presence in classrooms, CESNAV conceives the creation of the Hybrid School Modality (MEH), in order to preserve student’s full-time study, but now, in a convergence of presence-based and e-learning modalities, taking on the advantages that each offers to the teaching-learning process. The scenario of the «new normality» forces to plan challenges and opportunities that push forward the development of the MEH with the aim to continue and maintain the quality in the postgraduate studies of the naval personnel, and of course, taking on the advantage of the experience and infrastructure built by the e-learning modality.
URI: http://repositorio.uninav.edu.mx/xmlui/handle/123456789/985
Other Identifiers: 1870-5480
Appears in Collections:Revista del CESNAV. 2020. Número 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11-35 retos transformacion educativa cesnav.pdf303.62 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.